Alla inlägg under maj 2013

Av Kristihne L - 28 maj 2013 21:25

Lite sommarbilder på pojkarna i deras nya klädsel :) Tycker dom är sååå söta! :D Boddyn och shortsen har dom ftt av mormor och gubbkepsarna köpte jag igår^^  

 

Det har varit underbart väder idag :) Suttit ute i shorts o bikinitopp och gassat i solen ;) Sen kom vra vänner Mimmi o Rawad och deras son Amir förbi och vi grillade efter att karlarna krattat gården :P

 

Nu ska jag sitta o surfa runt med lite chips, dip o dricka o sen blir det sängen för imorgon blir det lule :) Så kram på er för ikväll :) / Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron




                                       

Av Kristihne L - 26 maj 2013 19:03

Detta inlägg tillgängar jag alla mammor, särskilt min egna mor :) 

 

Innan jag själv blev mamma insåg jag inte hur stor kärlek man någonsin kan känna.

Jag visste inte hur det kändes att vara med från början, få det där plusset, gå på alla kontroller se det lilla livet på ultraljudet... fast för våran del blev det dubbelt upp. Jag visste inte om den förundran det fanns innan jag kände dom första sparkarna, jag visste inte om rädslan man kunde känna när jag började blöda.... Att få gå igenom allt detta och sedan 8 månader senare få se mina söner för 1:a gången... Våra 2.5 första veckor tillsammans blev inne på NEO, alltså inte riktigt som jag tänkt mig....  MEN jag bryr mig inte längre, jag har mina yrväder som idag är 2 stadiga o friska pojkar... så deras start på livet kanske inte var som jag tänkt mig men det spelar ingen roll idag.

 

Innan jag blev mamma förstod jag inte kärleken som min mor sa att hon kände för mig o mina syskon....

Vi har inte alltid kommit överns, vi har inte samma åsikter men hon älskar mig ändå hur mkt vi än bråkar, hur delade åsikter vi än har :)

Innan jag blev mamma insåg jag inte hur ont det kunde göra av att inte kunna trösta gråt, jag visste inte vilken lycka det var att få se ett litet leende, eller höra ett litet skratt... jag visste inte att jag kunde gråta så mkt av glädje :) Innan jag blev mamma så insåg jag inte vad det betydde med tidiga nätter, mat var tredje timme, bajsblöjjor fulla sopkorgar, jag visste inte vad det innebar att vara trött eller bråka med killen varenda dag ;)

 

Innan jag själv blev mamma så såg jag bara min mor som just ja en mamma. Men nu när jag själv är mamma till 2 underbara små pojkar så inser jag vad otroligt mkt jag älskar mina barn och hur mkt jag älskar min mamma som fick mig att bli den jag är idag! Hon har ALLTID funnits vid min sida, hon har alltid hjälpt mig, hon har älskat mig genom alla dessa år o dumheter jag hittat på. Det finns inte ord över hur mkt jag älskar min mamma, hon är värd allt!

 

Innan jag blev mamma insåg jag inte betydelsen i dom ord min egen mamma sagt till mig, jag förstod inte vad just kärlek var. Men nu vet jag, det är det där lilla leendet, skrattet glimten i ögat ;) Det är även dom skrikiga nätterna, bajsblöjorna, nedspydda kläderna och leksaker över heeela huset ;) Nu förstår jag innebörden av: Man vet vad kärlek är när man ser in i sina barns ögon :)

Och för mig blev det dubbel glädje ;)

 

Nu ska jag avrunda för att lägga barnen och mysa med min man på morsdag, något jag inte kunnat tro att jag skulle firas på än på några år :)

 

Men som avslutning vill jag säga: Grattis på morsdag alla mammor! Hoppas ni haft en underbar dag! 

och till min mamma vill jag säga: Tack för allt ditt stöd o tack för att du finns!   Det betyder mer än vad du kan tro. Jag älskar dig mamma   Mina barn kunde inte få en bättre mormor! :)

 

Kram på er o trevligt fortsatt morsdag! :) / Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron.

 

 

 

Vincent :)

   

 

Aron :)

   

Av Kristihne L - 23 maj 2013 20:17

Barnen är i säng, köttet på grillen, musik i högtalarna, himlen blå och solen sjunker ner över berget.... kan kvällen bli bättre? :)

Nu äre käk i solnedgången :) Hoppas ni får en lika underbar kväll som mig :)


Kram på er! / Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron  

Av Kristihne L - 22 maj 2013 14:26

Har ni tänkt på att vissa bilder kan passa mer i svartvitt än i färg? Att bilderna i sig blir mer "färggranna" i svartvitt? Man får fram mjukheten och skuggorna på ett helt annat sätt som en vän till mig sa när vi diskuterade fotografering :) Valde då att göra om några bilder som jag hade i färg till svartvitt och gud va fina dom blev! :)

 

  Mina små yrväder! Där var dom ens inte en månad gammla :)

Första gången Vincent öppnade ögonen. Tårarna bara rann av lycka :')

 

Min lilla gosiga pojke Aron! :')

 

Vincent och Aron på nyår, endast 26 dagar gamla! :)

 

   

Vincent :)

Aron :)

   

Vincent :)

Aron :)

    Vincent och Aron :)

 

 

2 glada gossar :) Nästan 6 månader gamla :)

Magen bara några dagar inna förlossningen :)

 

 

Min o syrrans mjukglass när hon sov över hos mig o hjärtat i Älvsbyn då vi bodde där :) Älsklingen var då borta så syrran höll mig sällskap :)

Mina 2 bebisar, Tuffen o Lakriz :) Vila i frid pojkar, ni var helt underbara <3

 

Vy från fortet uppe på berget i Alanya :) Bilden togs på våran näst sista dag i Alanya, med Mimmi, Sandra och Jerrika :) Min och Mimmis första utlandsresa själva ;)

 

En ros för en ros, på farbror Roberts och Elins bröllop ;)

 

Vinter i Härnösand :)  

Gravid och målar trappen i vårt hus, svårt att komma åt kan jag lova ;)


 

En kulen natt i december på NEOavdelningen i Sunderbyssjukhus :) Många blandade kännslor....

  Min svärmor fick sitta modell :)


En liten humla som tog sig en tupplur på vårt fönsterbläck :)

 

Som ni nog märker så vart bilderna enligt mig riktigt snygga i svartvitt :) Kommer absolut fortsätta med svartvita bilder, dom blir vackra och inger en känsla som inte går att beskriva :)

 

Allt för mig för stunden :)

Kram på er! / Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron :)


Av Kristihne L - 22 maj 2013 13:36


Jag pratade med en vän tidigare om att jag skulle bada i älven och sa att jag skulle lägga upp bildbevis, så min vän... Här har du dom! ;) 

 

 

Man kan väl säga att jag bävade för att gå i då det vaar iskallt :P

 

 

Här har jag redan hunnit doppa mig en gång :P Fy fan va iskallt!!!!


 

Jag är fan knäpp!!! ;)


Uppfriskande dopp mina damer o herrar! ;)

 

På väg upp :)


    Close up! ;)


Fötterna höll på att domna bort x)


Nu lite natur bilder :)

 


 


 


    


 Och sist men inte minst, en bild på mig o hjärtat! :)

Av Kristihne L - 18 maj 2013 13:55

På väg tillbaka till skeå med brudarna (karlarna är i annan bil) ikväll blir det fest :)

Uppdaterar senare :)

Soliga hälsningar från Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron :)

Av Kristihne L - 15 maj 2013 09:42

Nu är jag på väg till stan för att umgås och ha lite egentid med en av mina närmaste och knasigaste vänner Lisa ;) Det som står på dagens meny är;

Stan, hem till Lisa, vin, smink, middag och en massa skitsnack :) Ska bli skönt att få vara bara jag :)

Älsklingen är hemma med pojkarna så imorgon ska han få en heldag själv, även han behöver egentid :)

puss och kram på er!
/ Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron :)

Av Kristihne L - 13 maj 2013 14:23

Så här ser pojkarnas rum ut :) Har fortfarande saker att fixa, den bruna sängen ska bli vit, hyllan som e mellann sängarna ska bytas ut mot en vit och så ska ja fixa nå färgglada figurer att klistra på dörrarna till garderoberna :)






             

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är en go och glad norrländska, född 1992 i Boden och uppvuxen i Svartlå där jag nu även bor med mina tvillingsöner :)

Bloggen kommer handla om livet som ensamstående tvillingmamma, men även mkt annat som händer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards