Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Morsdag!

Av Kristihne L - 26 maj 2013 19:03

Detta inlägg tillgängar jag alla mammor, särskilt min egna mor :) 

 

Innan jag själv blev mamma insåg jag inte hur stor kärlek man någonsin kan känna.

Jag visste inte hur det kändes att vara med från början, få det där plusset, gå på alla kontroller se det lilla livet på ultraljudet... fast för våran del blev det dubbelt upp. Jag visste inte om den förundran det fanns innan jag kände dom första sparkarna, jag visste inte om rädslan man kunde känna när jag började blöda.... Att få gå igenom allt detta och sedan 8 månader senare få se mina söner för 1:a gången... Våra 2.5 första veckor tillsammans blev inne på NEO, alltså inte riktigt som jag tänkt mig....  MEN jag bryr mig inte längre, jag har mina yrväder som idag är 2 stadiga o friska pojkar... så deras start på livet kanske inte var som jag tänkt mig men det spelar ingen roll idag.

 

Innan jag blev mamma förstod jag inte kärleken som min mor sa att hon kände för mig o mina syskon....

Vi har inte alltid kommit överns, vi har inte samma åsikter men hon älskar mig ändå hur mkt vi än bråkar, hur delade åsikter vi än har :)

Innan jag blev mamma insåg jag inte hur ont det kunde göra av att inte kunna trösta gråt, jag visste inte vilken lycka det var att få se ett litet leende, eller höra ett litet skratt... jag visste inte att jag kunde gråta så mkt av glädje :) Innan jag blev mamma så insåg jag inte vad det betydde med tidiga nätter, mat var tredje timme, bajsblöjjor fulla sopkorgar, jag visste inte vad det innebar att vara trött eller bråka med killen varenda dag ;)

 

Innan jag själv blev mamma så såg jag bara min mor som just ja en mamma. Men nu när jag själv är mamma till 2 underbara små pojkar så inser jag vad otroligt mkt jag älskar mina barn och hur mkt jag älskar min mamma som fick mig att bli den jag är idag! Hon har ALLTID funnits vid min sida, hon har alltid hjälpt mig, hon har älskat mig genom alla dessa år o dumheter jag hittat på. Det finns inte ord över hur mkt jag älskar min mamma, hon är värd allt!

 

Innan jag blev mamma insåg jag inte betydelsen i dom ord min egen mamma sagt till mig, jag förstod inte vad just kärlek var. Men nu vet jag, det är det där lilla leendet, skrattet glimten i ögat ;) Det är även dom skrikiga nätterna, bajsblöjorna, nedspydda kläderna och leksaker över heeela huset ;) Nu förstår jag innebörden av: Man vet vad kärlek är när man ser in i sina barns ögon :)

Och för mig blev det dubbel glädje ;)

 

Nu ska jag avrunda för att lägga barnen och mysa med min man på morsdag, något jag inte kunnat tro att jag skulle firas på än på några år :)

 

Men som avslutning vill jag säga: Grattis på morsdag alla mammor! Hoppas ni haft en underbar dag! 

och till min mamma vill jag säga: Tack för allt ditt stöd o tack för att du finns!   Det betyder mer än vad du kan tro. Jag älskar dig mamma   Mina barn kunde inte få en bättre mormor! :)

 

Kram på er o trevligt fortsatt morsdag! :) / Kristihne L stolt mamma till tvillingarna Vincent och Aron.

 

 

 

Vincent :)

   

 

Aron :)

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristihne L - 22 augusti 2018 21:56

Grabbarna sover, dom är ganska nervösa inför morgondagen. Imorgon börjar dom förskoleklass, ett nytt spännande kapitel för dom ...

Av Kristihne L - 7 april 2018 16:04

Jag och Chrille sov över hos min familj igår och idag i finvädret så fir vi en tur med skotrarna :D Utsikten mot grillplatsen ...

Av Kristihne L - 27 februari 2018 11:12

Idag har pojkarna fått åka svartlårännet, dom var taggade och ville komma iväg till dagis så fort som möjligt :D Väl där var det fort på med skidorna o sen bar det iväg ...

Av Kristihne L - 25 februari 2018 23:01

I helgen har jag och Chrille piffat upp väggarna i trappen o hallen på övervåningen , samt förnyat räckena i trappen. Det tog sin lilla tid o träningsvärk fick vi på köpet då det var massa vinklar högt upp som man inte kunde använda stege till så vi ...

Av Kristihne L - 11 januari 2018 23:45


Älskar när man får sms av BODEBENERGI vid 23.18... Man får förvaringen 12 hela minuter innan strömmen bryts! Lovely. PANIKladda mobilen, ställa ut ledljus på övervåningen ifall det e så att barnen behöver gå på toa eller läga sig tsm med mig eller f...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är en go och glad norrländska, född 1992 i Boden och uppvuxen i Svartlå där jag nu även bor med mina tvillingsöner :)

Bloggen kommer handla om livet som ensamstående tvillingmamma, men även mkt annat som händer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards