Alla inlägg under april 2013

Av Kristihne L - 26 april 2013 10:08




Tänkte  dela med mig av lite bilder från skoltiden i Härnösand då jag gick sjöfart o var på praktik :) Det är en tid som än idag ca 2 år senare som står mig väldigt kärt! Jag saknar staden och alla människor jag lärde känna :) Dom 3 åren kunde inte vart bättre, jag utveklades som människa, fick bättre självförtrende, fick nya vänner och möta olika problem som gjorde mig starkare. Gud vad jag saknar den tiden alltså :( Kunde gå timmlånga promenader, sätta mig i parken och äta glass, satt på biblioteket i timmar och myste med en go bok.... ja gud vad jag skanar allt som har med den tiden att göra! :) Ska tillbaka dit en vacker dag, vill se den stad  och dom människor som en gång förändrade mitt liv och fortfarande finns i mitt hjärta!



 

Här är lite bilder :)

Detta är från min andra praktik på M/S Finnclipper.

 

  


 

En dimmig morgon till havs.


   

Dom här två övre bilderna är en sån där solnedgång som man oftast ser på film,

solen försvinner vid horisonten och skänker en sista droppe ljus innan dagen blir till natt.


Lite blåsigt, därav dom skummande vågorna.


   

Styrbord däck en kylig dag.


   

Lastdäck


   


 


 


 

På väg till känd destination.

Solen skär mitt mellan moln och himmel, riktigt sygg bild om jag får säga det själv ;)


 

Dimmigt. och rökförbud då den farliga lasten står här ute :P


 


 

Himmel o hav flyter ihop i en dimma... morgonen gryr...


 


Hyvelmoln :)


 


 


 

Dom 2 övre bilderna är tagna i svensk hamn.


      

Sunset.


   

Se horisonten havet där himlen går ner...



Skum bild.


 


Vackert, jag längtar tillbaka...


   


 


Dom 3 översta bilderna är även dom tagna i svensk hamn :)  


 


 


 

Kväll i Naantali (Nådendal) hamn.



 

Sisit men inte minst... soluppgång tidig morgon i Naantali hamn :)


Nu lite bilder från min 1:a praktik på M/S Eckerö.

 

 

Styrbord däck tidig morgon.


 

:)


  

Den här bilden känns väldigt sommrig :)



 

Somewere over the raibow....


 

I blickfånget....

  


 

Babord sida...


 


 

Så skimmrande var aldrig havet...



 

Tittut bakom molnen...


  


 

Som att dra från täcket, bakom molnen är himlen altid blå :)



 

Underbart.... skänker ro.


 



  

I hamn... på okänd mark...


Det var lite bilder från en tid som förändrade mig totallt :)

 

Nu ska jag knata vidare och fortsätta med barnen, hoppas ni får en underbar fredagskväll allesammans  

 

/ Kristihne L. Stolt mamma till tvillingarna Vincent & Aron

Av Kristihne L - 20 april 2013 17:42

Har ni några hjältar eller förebilder? Det har jag, 2 stycken faktiskt. Dom föddes den 5 december förra året och fick namnen Vincent och Aron. Mina söner, tvillingar kanske jag ska tillägga. Dom fick en tuff start på livet då dom föddes ca 5 veckor för tidigt, men dom är idag friska och krya.

 

Jag är mamma till mina hjältar, mina söner som är det bästa som hänt mig <3

 

   

Morgonens bild på pratkvarnarna <3

 



Sitter och snackar med varandra när mamma äter frukost ;)


       

Fick dom att äntligen somna i bilbarnstolarna ;)

 


Gullungarna mina <3

       

 

Aron, lika glad som vanligt :D

 

Efter nån timme somnade han ätligen, i min famn :')

 

Tänk att här inne har dom varit :O Jag saknar magen

otroligt mycket men inget slår kännslan att ha dom här hos mig :') <3  

Av Kristihne L - 14 april 2013 09:34

Fick höra igår att det var flera som undra varför jag inte uppdaterat bloggen, men har haft fullt upp med twinsen som ni nog förstår ;) Men ska försöka uppdatera minst 3 ggr i veckan iaf :) Nu ska jag gå o ta hand om pojkarna, ska skriva en mer detaljerad uppdatering ikväll när pojkarna sover :)

 

Kram på er^^ / Kristin L Mamma till twinsen Vincent och Aron <3

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är en go och glad norrländska, född 1992 i Boden och uppvuxen i Svartlå där jag nu även bor med mina tvillingsöner :)

Bloggen kommer handla om livet som ensamstående tvillingmamma, men även mkt annat som händer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards