Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Piffa upp o förnya :D

Av Kristihne L - 25 februari 2018 23:01

I helgen har jag och Chrille piffat upp väggarna i trappen o hallen på övervåningen , samt förnyat räckena i trappen. Det tog sin lilla tid o träningsvärk fick vi på köpet då det var massa vinklar högt upp som man inte kunde använda stege till så vi fick leka baletter o använda en lååååång pensel för att öht nå opp. O den penseln har både jag o Chrille förbannat under hela målningen då den var hemsk! Ni som vet hur vår trapp ser ut vet vad jag menar ;)

Det blev vitt slitet stuk på väggarna, som övriga hallen nere (bortsett från fondväggen). Tvättningen, slipningen, maskeringen och AVmaskeringen var nog det som var drygast av det hela, själva målandet var kul, med hög musik på o massa babbel x)

Så här såg det då ut innan :)

Ignorera den döda blomman, jag erkänner, jag tar fasiken död på alla växter x)

Aldrig rikigt gillat sånna dära väggar, så nu efter 5 år så tog jagvtag i saken x)

Räckena slipa vi ner o valde att olja in dom på nytt bara för att fräsha upp dom, men tanken är att slipa ner dom med maskin o få dom några nyanser mörkare senare när det finns tid :)

Dörrlisterna uppe ska slipas ner och målas vita vid senare tillfälle :)

"Plupparna" som satt mellan vägg o räcke målade vi vita.

O så det färdiga resultat av allt slit.
Eller okej är väl färdigt till 95% ;)
Bara dörrlisterna som ska målas vita o räckena fixas till :)

     Skylten fick jag som julklapp av Lea för nått år sen 

Både jag o Chrille blev sjukt nöjda över resluatet! :D Det blev även grabbarna som vart helt WOOOOOW när dom såg hur fint det vart ^^ Även mamma o pappa tyckte det blev jätte fint :D

Kul att alla blev nöjda med resultatet iaf ^^
Men nu vlir det inte att måla om det dära på ett bra tag x)

Nästa projekt blir nog duschkabinen och måla lister till dörrarna upp vita samt måla halltaket nere i hallen :D

~*~*~*~*~*~

Vi röjde ju också upp i övriga rum på nedervåningen, nu är köket så undanstädat att jag upptäckte att det EKAR där inne x) Ja ba... va i... Hoho o fick ett "hoho" tillbaka xD

~*~*~*~

Pojkarna var sjukt exalterade över hela alltihopa, målningen, att det var städat, att det blivit vitt o ljust ^^
O dom skulle självklart visa sin nya disco lampa som spelar musik åt morfar ^^'

Chrille for hem senare under kvällen då det är ny arbetsvecka o det märks att han är borta alltså... annars har jag alltid nån att prata med.

Men ikväll ligger jag ensam i soffan o njuter med ett glas vitt, njuter av tystnaden, njuter av hur fint det är, njuter av känslan att ha gjort nå roligt o effektivt under helgen.

Nu ligger grabbarna o sover o jag ska snart krypa ner o göra dom sällskap. Men först, höja värmen en smula dricka upp mitt glas o njuta lite till.

Fan va grym jag är!
Cheers!
Puss o kram!
// Kristin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristihne L - 22 augusti 2018 21:56

Grabbarna sover, dom är ganska nervösa inför morgondagen. Imorgon börjar dom förskoleklass, ett nytt spännande kapitel för dom ...

Av Kristihne L - 7 april 2018 16:04

Jag och Chrille sov över hos min familj igår och idag i finvädret så fir vi en tur med skotrarna :D Utsikten mot grillplatsen ...

Av Kristihne L - 27 februari 2018 11:12

Idag har pojkarna fått åka svartlårännet, dom var taggade och ville komma iväg till dagis så fort som möjligt :D Väl där var det fort på med skidorna o sen bar det iväg ...

Av Kristihne L - 11 januari 2018 23:45


Älskar när man får sms av BODEBENERGI vid 23.18... Man får förvaringen 12 hela minuter innan strömmen bryts! Lovely. PANIKladda mobilen, ställa ut ledljus på övervåningen ifall det e så att barnen behöver gå på toa eller läga sig tsm med mig eller f...

Av Kristihne L - 10 januari 2018 22:57

Efter många om och men blev grabbarnas rum klart :D Hjälpte dom att städa o när dom for till mormor så passa jag på att möblera om en smula :D ...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är en go och glad norrländska, född 1992 i Boden och uppvuxen i Svartlå där jag nu även bor med mina tvillingsöner :)

Bloggen kommer handla om livet som ensamstående tvillingmamma, men även mkt annat som händer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards