Alla inlägg under februari 2015

Av Kristihne L - 27 februari 2015 13:40

Började med att Aron blev dålig, hosta, feber och utslag. Sen när Aron blev bättre (bättre men inte helt återställd) så blev Vincent dålig. Men till skillnad från Aron så blev Vincent sämre.

Aron var sjuk 3 dagar men sen vart han plötsligt bättre (dock hostas det en del fortfarande o så e han aningen varm) och sen började det med Vincent.

Nu är 4 dagen han e dålig och då fick jag nog (just för att han blivit sämre sen dag 3 alltså igår), blev uppringd av vc och förklarade då läget, Vincent har hög feber (gradantal vet jag inte då jag in har termometer men han kändes kokhet), han rosslar när han andas, han har likadanautslag som sin bror, man hör att han har massa slem, han kan knappt sova pga hostan, och äta gör han knappt då det gör ont (om man bortser från glass, det äter han gärna ;) ).

Fick då en tid, tidigare iadg på vc där man kollade andningen, blev att vi fick inhalera ventolin vilket var en mindre kamp (han grät, skrek, fäktades med armarna etc... :( ), sen tog ett stick i fingret för att kola sänkan (som sen visade sig vara på 15 vilket är normalt tydligen), sen tog dom även ett rs-prov vilket inte var populärt....

Tillbaka till läkaren där kolades andningen igen o den hade blivit bättre efter inhaleringen, provsvaret skulle dröja men vi skulle bli uppringda när det kom. Prickarna var ett tydligt tecken på en virusinfektion enligt läkarn....

Vincent fick en liten studsboll av sköteskorna och även en liten plastapa för att han varit så duktig :D även Aron fick en liten apa då han vart så duktigt sällskap ^^

 

Det roliga med det hela  (eller ska man säga iriterande?) var att sköterskorna först tilltala Vincent och även Aron som HON xD Förstår inte vart dom fick det ifrån? :P Och sen tog det till slutet av bsöket innan läkarn kläckte ur sig; Är det tvillingar? :P jag blev paff x) Tycker det är ganska uppenbart att dom e det då dom var lika klädda och ser VÄLDIGT lika ut i både utseende och storlek :P Samma sak med sköterskorna, är dom tvillingar? Ehm... ja!? ;) 

Och så Vincent, jag fråg honom om han kunde säga hej då till läkarn och då gjorde han värsta sur minen till honom o gick sen till dörren, behöver jag nämna att vi alla börja skratta? xD 

 

Jaja, nu e vi då hemma, vi skulle höra av oss om han blev sämre så skulle vi bli skickade till Barn på Sunderbyn. Blev laxgratäng till lunch, dock åt inte Vincent allt för mycket, inte Aron heller för den delen... men jag förstår dom, är inte heller så sugen på mat när jag e sjuk :/ Men sen åt vi glass o det slank då ner ;) Men Vincent höll då på att soman där på slutet så blev att plocka bort glassen gå o byta blöja o sen sängen där dom nu ligger o sover sen typ 30 minuter tillbaka. Värker i hjärtat at se dom så sjuka :( Önsakr det fanns mer att göra :(

 

Jo just ja, nämnde jag att VIncent nu har tappat rösten? :( Måste han säga nått så blir det en hes viskning. Han ska få dricka te och så ska jag smörja in bröstet och ryggen med lite vick, det hjälpte en aning igår. O även en lök ska hackas och läggas under bådas sängar, funka förra gången och hoppas det funkar igen! :D

 

Nu ska det drickas en kopp kaffe, behövs verkligen då natten till idag inte var allt för angenäm. 

Mer kaffe till folket! ;)

 

// Kristihne L

 

 

Av Kristihne L - 20 februari 2015 19:06

Okej vi börjar med lite bilder från gårdagen, tog vårt vanliga bad och den här gången satt jag bara i underkläder för att slippa bli dyngsur som jag alltid blir när dom två badar ;)

Och så den bästa bilden ;)

 

Att få båda att göra som man vill i precis rätt ögonblick är inet världens lättaste x)

 

Okej så här död kände jag mig imorse x) Sovit dåligt i 3 veckor och den här veckan har vi gjort morgon olidligt tidigt x)


   

Dom är skitglada, det hör jag på långt håll. Dom tjoar och tjimar, kikar då ut i hallen... och detta är vad som möter min blick    Jag ba WTF?!?! Visste inet om jag skulle skratta eller gråta :P Dock börja jag skratta inombords så tårarna rann ;) Hämtade en blå liten påse sen hjälptes vi åt att plocka ihop ^^ För er som undrar det är en rulle med toapapper dom massakerat ;) Jäkla skitungar! <3  

Sen efter lucnh gick vi ut o det slutade i en promenad till skolan o sen halvägs hem igen inann mor min plocka upp oss o körde oss hem x) Måste berömam pojkarna då dom var så duktiga och gick HELA VÄGEN!!!     

 

Ska jag nämna att det var varmt ute? ;)

 

 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är en go och glad norrländska, född 1992 i Boden och uppvuxen i Svartlå där jag nu även bor med mina tvillingsöner :)

Bloggen kommer handla om livet som ensamstående tvillingmamma, men även mkt annat som händer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards